vad ska jag göra med mitt liv?

Har funderat och funderat väldigt länge på det. Jag ser inte meningen med att börja arbeta och skaffa bostad nu, eller plugga. Jag vill göra något, komma iväg.. Men samtidigt vill jag flytta hemifrån, jag vill skaffa mig en bra utbildning och lära mig om något som jag tycker är intressant. Jag vill ha ett jobb som jag måste ha strävat efter. Inte bara stå i kassan på mc donalds för ingenting.

Jag har funderat på detta:

  • Aur pair i USA. (kräver körkort och jag måste offra mycket av livet här hemma)
  • Frisörutbildning. (måste ta ett lån på 100 000kr)
  • Läsa kurser utsomlands
  • Plugga till djurskötare/djurvårdare (kräver matte B och jag suger helt ärligt på matte)
  • Plugga till dietist (det är något man kan ha nytta av själv hela livet)

Jag är väldigt sugen på att göra något som inte är hemma i sverige. Jag vill komma iväg, se mig runt i världen..
Men jag har personer och ebba här hemma som jag inte vill mista. Det är svårt men jag lever ju bara en gång, jag är bara ung en gång och just detta med aur pair kan man bara göra när man är ung...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback