Ricinolja-kuren.

Nu har det gått ungefär 1 månad sedan jag startade min ricinolja-kur. Och jag tycker verkligen att mitt hår har förändrats!
Mitt hår har blivit:
  • tjockare
  • glansigare
  • grövre
  • bättre kvalite på hårstråna (känns det som)
  • längre
Framförallt känns håret friskare och det verkar växa mycket snabbare! Dumt nog tog jag ingen ordentlig före bild, men jag ska köra på i 1 månad till så kan ni få se det då.
Jag rekommenderar verkligen denna kuren till alla er med tunnt skandinaviskt hår som växer sakta och som är torrt! Det är nog inte så bra att göra kuren om man har fett hår, då det är fet olja du kletar i hela hårbotten.
  1. Ta på dig någon tshirt du inte är rädd om, det kan kladda ner ordentligt om du spiller..
  2. Ta ricinoljan i handflatan, kleta ut det i hårfästet och massera sedan ner det i hårbotten.
  3. Fördela sedan ut mer ricinolja i hela hårbotten. Jag brukar inte kleta i bakhuvudet då det är extremt svårt för oljan är riktigt seg.
  4. Sätt upp håret eller gör en turban.
  5. Vänta i minst 30 minuter. (jag brukar ha i det i 1 timme)
  6. När du ska skölja ur ricinoljan ta i schampo INNAN du blöter håret - oljan försvinner lättare då! Sen sköljer du ur shampot och tar en omgång till med shampo!
    Sen upprepar man detta några gånger i veckan, jag gör det varannan gång jag duschar. Vilket då blir att jag gör kuren 3-4 ggr i veckan.
    Klart! ;)
(jag har köpt min flaska ricinolja på internet då man får dubbelt så mycket för samma pris som den lilla flaskan apoteket säljer)

Kommentarer
» Rebecca

Toppen!! Har själv velat testa ricinolja men har inte vetat om det fungerat.. Eller hur man gör. Nu är det bara att köra på! :D

2012-03-01 01:08:57
URL: http://rebeeccam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback