samhällskursen = åt helvete

Är så ledsen och arg... Igår pluggade jag hela kvällen inför nationalekonomi provet i samhälle.
och jag kunde allt, utom ekonomipolitiken och en annan sak. Och det var verkligen mycket annat jag kunde! Ett helt häfte som vi fått utav henne kunde jag, och kan ni gissa vad?
ALLT handlade om det jag inte hade pluggat in. Eller ja, allt utom kanske 5 frågor. Och det var minst 20+ .. Otur eller vadå? Jag fick riktigt mycket ångest, gjorde vad jag kunde, gissade lite sen gick jag ut. panik? ja...
Om vi har hållt på med ett helt kapitel om ekonomi, kan man väl blanda frågorna?!
Jag satt alltså helt i onödan och pluggade in amorteringar, ränta, inflation och allt sånt mög?!
ÅHHHH!!! Jag börjar snart gråta.. Mitt mål i gymnasiet var att inte gå ut med ett enda IG och det kommer jag göra nu. Inte för jag behöver mitt betyg sen, men för min egna skull. Jag vill vill vill verkligen få G!
Så mycket som jag pluggade till detta provet (för att få mitt jädra G) Har jag inte gjort sen jag hade Matte A i ettan. Helt ärligt.... Jag har inte alls svårt med skolan, tvärtom. Behöver inte plugga för ett VG. Men när en lärare gör mig så omotiverad som denna i samhälle gör, då går det inte. Jag vill inte gå dit, jag vill inte lära mig - för det innebär att jag måste träffa henne.
JAG VILL INTE HA IG!!!!! ÅÅÅÅH, GRÅTER TYP..
Jag trodde jag skulle nå mitt mål, men tydligen inte...

Kommentarer
» Anonym

Man kan inte få MVG på allt, alla ämnen. Huvudsaken är att du har ansträngt dig, att du har försökt. Annars är det bara på det igen, jag håller tummarna att det löser sig! :)

2011-01-29 23:42:23
URL: http://westeson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback