igår var det ingen bra dag..


Sen den 30 dec har jag känt mig lite småsjuk, haft halsont,blåsor, hostat, och bara kännt mig allmänt hängig. På nyårsafton blev jag rätt kass, men det gick över tills nästa dag. På måndagskvällen började jag få en konstig huvudvärk och jag tog alvedon, panodil, diklofenak.. ja allt man kan ta. Men inte en enda tablett fungerade?
Blev orolig, och den enda lösningen var att sova. Men det gick inte heller så bra eftersom jag hade så ont i huvudet att jag blev öm.
Så igår blev allt mycket värre, jag kunde inte ens resa mig upp utan att det kändes som mitt huvud skulle sprängas. Det var en riktigt plågande pulserade huvudvärk som kom om jag bara rörde armen, så den smärta som kom när jag skulle gå upp för att gå till toan går inte att beskriva. Jag fick sätta mig på golvet o bara va helt stilla för det skulle sluta pulsera i huvudet. Pappa bar in mig i sängen och ringde till sjukvårdsupplysningen.
Han berättade om hur jag mådde och vad mina symptom var. Jag fick även säga några få ord till tjejen i telefonen tror jag, kommer inte alls ihåg. Hon vi pratade med tyckte pappa skulle ringa efter ambulans eftersom jag inte kunde ta mig någonstans själv. Kunde inte ens resa mig upp ju.
Ambulansen kom vid 6-7 tiden på kvällen. Ungeför 15min efter pappa ringt efter den.
Dom satte in en sån grej i armen där jag skulle få vätska eller något från. Och tog puls osv. Sen bar de ner mig till ambulansen och där fick jag ligga på en bår med filtar på mig och kudde på huvudet eftersom jag var så ljuskänslig.
Riktigt snälla ambulansgubbar var det, såg lite ut som bill och bull. De kallade mig hannisen haha.

Sen kommer jag inte riktigt ihåg vad som hände, jag hade rätt hög feber just då så antar att jag har en minneslucka där. Men vi kom iallafall till Infektionsklininken och där tog dem hur många tester på mig som helst.
Jag fick ligga där ett tag, sen kom en doktor och pratade med mig. Han sa att han trodde att jag hade Hjärnhinneinflamation. Och då blev jag rädd, inte skulle han sticka nålar i mig för att få ut sån ryggmärgsvätska!!
Jag totalvägrade och sa att han skulle fan göra alla andra tester innan det skulle va nödvändigt!
Så efter en jädra massa nålstick, näsprov, blodprov och allt sånt så hade jag inte alls hjärnhinneinflammation.
Tur man är envis eller? Annars skulle dem tagit det provet i onödan!

Jag fick en tablett, låg och sov en timme.. Sen var värken borta! Hur skönt som hällst! Jag blev lycklig haha.
Det kom in tre-fyra läkare och undersökte mig. Sen fick jag välja om jag ville stanna över natten eller åka hem. Jag valde att åka hem!
Jag vet inte vad som är fel på mig, men det är någon sorts infektion i mun-näsa-hals området.
Ska till läkaren igen och kolla upp huvudvärken..

Nu ska jag vila, och se på film!
hugs..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback