Filosofi: Vetenskaplig grundkurs, 30.0 hp

Funderar på att läsa denna kursen på LUNDS UNIVERSITET (vetenskaplig grundkurs) när den börjar igen, jag vet inte om jag kommer tycka det är kul, men det låter kul?! Här är beskrivningen av kursen:
Du får en orientering om ett antal centrala västerländska företeelser och begrepp som vetenskap, teori, metod, historia, språk, kommunikation, samhällssyn, människosyn etc, så vill kursen utveckla en självständig attityd till kunskap, en ökad benägenhet att ställa frågan "Hur vet man det?" och att lita på sin egen förmåga att resonera. Ytterligare en viktig kompetens är förmågan att effektivt presentera vetenskaplig kunskap i skriftlig och muntlig framställning som aktivt utvecklas parallellt med de teoretiska studierna.
Tror det kan vara en kurs för mig, jag får se vad jag gör. Får jag inget jobb är detta något jag kommer göra :)


Kommentarer
» Anonym

Jag tror att den kursen hade passat dig jättebra Hannah. Om du vill göra det så kör hårt, du kommer klara det hur bra som helst :D

2011-08-07 12:44:59
URL: http://olenielsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback