utifrån-inifrån



att känna såhär, det är det värsta jag vet
att inte veta var man ska ta vägen
att inte veta hur man ska göra
att känna sig osynlig 
att ingen lyssnar på en
hur mycket man än säger
det är en känsla som inte går att beskriva

att känna sig ful
äcklig
otillräcklig
avskyvärd?

att man aldrig gjort något bra i sitt liv
aldrig lyckats med något
inte blivit den personen du försökte göra mig till

det är du som skapat denna känslan hos mig
du, som vill mitt bästa (men bara när andra hör på)

men när ingen ser är det du som är avskyvärd
otillräcklig

och jag mår illa av att se på dig
och att höra din röst..
den rösten som förändras när andra hör på

det är du som förstör mig
inifrån
utifrån
ingen annan kan det, bara du
för bara du vet hur man gör
när man förstör en annan människa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback