Torsdag

Denna dag kan bara beskrivas med ett ord. KAOS!

Gick upp vid 8, käkade frulle sen ringde jag till AF kundtjänst ang brevet om avaktualiseringen jag fått hem på posten igår. Hon i telefonen kollade på min handlingsplan och konstaterade att det var någon nere på AF i staffanstorp som gjort fel. En person där som jag ALDRIG ens träffat hade avaktualiserat mig? Så hon i telefonen skulle skriva en notering om att det var fel av dem. Jag var dock tvungen att åka till AF för att legitmera mig osv. Så jag cyklade ner snabbt som attan.

När jag väl är där och berättar vad mitt ärende gäller så får jag världens uppnosigaste gubbe mot mig som förklarar med näsan i vädret att dom ALDRIG gör fel, det är bara vi som är deras "kunder" som gör felen själv. Och han var så otrevlig mot mig, var helt stum av förvåning. Han kollade lite på min plan osv sen säger han att jag har gjort fel och de kan inte aktivera mig igen. Jag förklarade då att han hade fel, men var inte otrevlig eller något. AF ska ju skicka hem ett brev och varna innan man blir utskriven och de hade dom inte gjort till mig. Och det fanns inte ens en enda anledning till varför jag skulle bli utskriven. OCH DÅ FÅR HAN VÄRLDENS FLIPP, kallar på en medarbetare som direkt är sjukt otrevlig mot mig, en kärring! Hon halvskriver åt mig, och kollar i mina papper och säger igen att dom aaaldrig gör fel, det är mig det är fel på inte dom. Jag sitter där alltså med TVÅ 45-50 åriga AF-arbetare som är otrevliga, behandlar mig som jag vore 5 och inte förstår något och de kan inte medge att de gjort fel! Mitt i deras predrikan om hur fel jag gjort, stormade jag ut från AF och grät. Fyfan för dem alltså. Jag är INTE en tjej som gråter lätt och är känslig. Tvärtom , jag är okänslig och kan ta mycket skit. Men idag tryckte dom två ner mig till botten.

Fy vilken dag jag haft, har aldrig känt mig så kränkt som idag. Jag har ju inte gjort något fel.... Riskerar nu att vara både praktiklös och ha 0kr i plånboken ända till den 4 maj. Bara för två personer på AF i staffanstorp är för nosiga för att erkänna ett fel..
Ingen som kan typ hjälpa mig att få ett jobb så man kommer där ifrån ? :/ fyfan alltså... Har haft bankande huvudvärk hela dagen, knappt kunnat äta för jag är så orolig för att inte få praktik och pengar... Orkar inte leva såhär .. Varför ska alla sätta käppar i hjulet för mig..  Hade verkligen behövt prata med någon nu, bara sitta o snacka lite över en kaffe...  Men ingen har tid, bara jag som är arbetslös o sitter hemma..

Kommentarer
» Katrine

Jag träffar gärna dih Hannah och smackar. Vi har inte setts på länge så de kanske är på tiden nu? :) jag vet även ett ställe du skulle kunna söka till som behöver hjälp hela tiden :)

2012-03-23 09:56:12
» Sanna Westeson

Jag har alltid tid för dig Hannah :)

2012-03-23 13:23:31
URL: http://westeson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback