Onsdag 23/11-11

Hej!
Sitter här och gör ingenting. Ska gå ut med ebba snart och duscha osv. Mer vet jag inte, mitt liv är händelselöst.. Ska ringa syon för vuxenstudier senare, för jag behöver lite hjälp med ansökningen till frisörskolan jag kanske ska gå på! Har jag inte skrivit det i bloggen? Oj, då ska ni få höra nudå!
Jag var på vägledningscentret i Lund förra fredagen. Satt och snackade med en tjej där om vad jag skulle göra med livet (studie/jobb). Så berättade hon att man kunde läsa om och byta inriktning på det man läst på Gymnasiet. Och jag har ju inriktning barn och fritid. Så berättade hon att jag kunde få en frisörutbildning på samma nivå som om jag läst på gymnasiet, vilket är helt okej! Så jag ska ansöka om ekonomiskt stöd, plats på skolan och allt sånt. Och jag hoppas att jag kommer in! Det tar ju inte 3 år för mig att bli frisör nu, men kanske 1-2. Men det är okej för mig. Man kan ju jobba samtidigt. Skolan ligger i malmö och mitt mål är ju att bli malmöbo :) Perfa!
Nu ska jag ta mig i kragen och ringa syon så jag får detta gjort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback