t i s d a g

Hej!
idag har det varit en lååång skoldag. Imorse var jag och Johanna på fäladens bibliotek och hade en sång & rams stund med djurtema för 50st barn. Dock visste vi inte att det skulle vara 50 barn, då vi fått information att det skulle vara runt 20st. Snacka om att det var som en chock. Men allt gick fint! Dom tyckte det också, vi fick beröm. Klart vi gjorde några småfel, men vi fick faktiskt justera om allt 15min innan vi skulle börja bara för vi fått fel info av vår lärare. Men som tur var vi duktiga på det så allt gick kalas.
ni kanske ville veta vad vi gjorde?

- först hade vi sångkort, där vi ritat djur på papper och då barnen fick "dra" ett kort ur högen och gissa vilken sång det var. Det roliga var att alla barnen kunde alla sånger vi tänkt ut. Ändå coolt!

- sen hade vi sagostund, vi hade skrivit om en saga om två barn som tältar och det kommer en massa djur som vill sova i deras tält. vi gjorde om den till "hannah tältar" och jag hade en filt på mig som skulle föreställa ett tält, sen hade vi en massa gosedjur som fick komma in i tältet en efter en! Alla barnen satt med stooora ögon när vi gjorde detta, nyfikna på vilka djur som skulle få va med!

- sen hade vi "säg ett djur på denna bokstaven" då vi hade gjort bokstäver på papper och de fick säga djur osv på den bokstav vi visade!

- sen hade vi ramsor

- och tillsist frågade vi många av barnen vilket favoritdjur de hade, och varför.
Vi hade även olika frågeställningar till barnanna fick varsin biobiljett på 150:- för vi var så duktiga ;)
och vi var faktiskt dem enda i vår klass som fick/ville gå ut. ändå nice gjort av oss tycker jag! MVG nudå...
På tisdag ska vi ut igen, fast till klostergården. Hoppas det går lika bra, om inte bättre! =)

Kommentarer
» Johanna

vi var ändå gryma! hoppas nu vi får bra betyg, blir sur annars!

2011-01-19 15:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback